Kojíte? Sportu se vyhýbat nemusíte!

17.02.2015 13:57

Mnoho žen, které kojí, se bojí, že o své mléko přijdou, když zvýší svou fyzickou aktivitu. I já jsem zpočátku měla stejné obavy. Ale nemějte strach! Nic takového určitě nehrozí!!!

Pravdou je, že článků na toto téma je poskromno. Většinou se všude píše, že intenzivní sport může změnit jeho chuť kyselinou mléčnou, která se do něj během fyzické aktivity uvolňuje. V době, kdy jsem sama hledala všechny informace na toto téma jsem se dočetla, že někdy až dvojnásobně. To mě vystrašilo jako jistě většinu dalších žen.

Pak jsem ale začala objevovat i další články, např: Cvičení po porodu je prospěšné, lékaři ho doporučují už v průběhu šestinedělí. Ženě se totiž díky němu zlepší nejen kondice a forma, ale i psychika. Pokud byla žena před těhotenstvím zvyklá intenzivně sportovat, po porodu jí fyzická zátěž tohoto druhu často chybí. Proto se ke sportu vrací velmi brzy. V případě, že se nechce vzdát náročného tréninku, ani kojení, nejlépe je nejdříve dítě nakrmit a pak jít sportovat.

Sbírala jsem informace i mezi jinými běžci. Většinou jsem se ale dozvěděla, že běh ano, ale nepřehánět to. Rozhodla jsem se řídit se vlastním pocitem. Ze začátku jsem se stejně do běhání vracela postupně, protože po několika měsících neaktivity jsem v běhání docela zakrněla. Ale naštěstí jsem se do toho dostávala zase rychle zpět.

Nakonec jsem kojila po dobu 13 měsíců a pocelou dobu žádný problém nebyl. Mléka bylo dostatek a malá ho neodmítala. Za ten rok jsem absolvovala několik hobby závodů, mezi nimiž byly i dva půlmaratony.

Můj závěr je, že přehnané obavy jsou jen mýty a není třeba se bát.

Některé studie dokonce ukazují, že matky, které cvičí, produkují více mléka než ty, které necvičí."



Diskusní téma: Kojíte? Sportu se vyhýbat nemusíte!

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek